Det vita guldet?

Halloj!

Så kom det vita guldet tillslut ändå. Vissa hatar det och andra fullkomligt älskar det. Jag tillhör nog kategorin någonstans mittemellan. Jag gillar det när jag själv kan bestämma om ja ska behöva ge mig ut i det för att åka pulka med sonen eller när jag ska åka skidor på längden eller utför. Gillar det inte lika mycket när jag är tvingad ut i det när jag är på jobbet. Jobbet som byggnadsplåtslagare är allt annat än glamoröst. Snötäckta tak som måste skottas av innan man kan påbörja dagens arbete.

I helgen valde jag dock att ge mig ut i snön på två löp och två längdskidpass. Längdskidor är ju lite gjorda för att ta sig fram på snön. Däremot är inte mina ben det tydligen. Slitsamma pass både på fredagen och söndagen. Struntade i farten som va nåt helt annat än vad den brukar va och gick enbart på puls båda passen.

  
Jag hade obefintligt fäste och min bror hade inget glid. Bra träning blev det för båda iaf.

I övrigt har träningen flutit på ganska bra den här veckan. Har skrivit ett nytt tränings schema som jag kommer gå efter nu fram till i april som jag tror kommer ge resultat.

Hörs

En kommentar Lägg till din

  1. Ida skriver:

    Skoj med skidor ju 🙂

Lämna en kommentar